Кошик
8 відгуків
Комплекти пневмопідвіскі
+380 970886876
+380 (97) 088-68-76Подбор-Консультация
Наявність документів
Знак Наявність документів означає, що компанія завантажила свідоцтво про державну реєстрацію для підтвердження свого юридичного статусу компанії або фізичної особи-підприємця.
Додати відгук

Все про пневмопідвіску

Все про пневмопідвіску

Види пневмосистем і систем підкачки. Все про пневмопідвіску

 

Що таке пневмопідвіска і для чого вона потрібна?

 

Влаштування пневмопідвіски

Сучасні автомобілі оснащуються різними типами підвісок, проте в переважній більшості випадків використовуються ті їх різновиди, які в якості основних елементів включають в себе телескопічні гідравлічні амортизатори і гвинтові пружини. Пневматичні ж конструкції застосовуються поки не настільки широко, а якщо і встановлюються, то переважно на автомобілях преміального класу і комерційних транспортних засобах. Багато в чому тому у багатьох не дуже обізнаних із тонкощами і особливості конструкції техніки автомобілістів виникає питання: що таке пневмопідвіска і навіщо її використовують?

 

Що таке пневмопідвіска?

Пневматичною прийнято називати таку підвіску автомобіля, в якій для досягнення певного положення його кузова щодо поверхні дорожнього полотна використовуються спеціальні балони, наповнені повітрям і при цьому є одними з основних елементів конструкції.

 

Що стосується легкового автомобільного транспорту, то пневмопідвіску найчастіше використовуються в конструкції представницьких авто, а також дорогих позашляховиків. Набагато ширше пневматичні підвіски використовуються в вантажних автомобілях, причому не тільки тих, що мають відносно невелику вантажопідйомність, але і в магістральних і тягачах.

 

Що входити в конструкцію пневмопідвіски?

Пневматічна підвіска складається з таких основних конструктивних частин, як:

- Пружні елементи або пневмоподушки;

- компресор;

- ресивер;

- Система управління.

Кожен з цих компонентів пневмопідвіски грає певну роль.

 

Пружні елементи. В якості пружних елементів в пневмопідвісці використовують пневматичні балони. Вони встановлюються по одному на кожне колесо, а основна їх функція полягає в тому, щоб утримувати кузов машини на певній висоті відносно дорожнього покриття. Пневмобаллони виготовляють з щільної багатошарової гумі, заповнюються стисненим повітрям. Найчастіше вони мають форму «таблеток», розділених на кілька секцій. Зустрічаються також і пневмобаллони, вмонтовуються безпосередньо на стійках амортизаторів, і в таких випадках вони є заміною крученим пружинам.

 

Компресори. Оскільки підвіска є пневматичною, то для виконання нею своїх функцій вона вимагає наявності джерела стисненого повітря. Таким є компресор, за допомогою яких він закачується в пружні елементи. Конструктивно він складається з таких частин, як осушувач повітря і електричний двигун, а також декількох електромагнітних клапанів, що забезпечують дотримання стисненого газу за певним контуром. Залежно від того, яка саме кількість цих клапанів є в системі, пружні елементи можуть накачуватися або окремо, індивідуально, або ж попарно.

 

Ресивер. З компресора стиснене повітря потрапляє в пружні елементи не безпосередньо, а через так звань ресивер. Він являє собою металевий балон, який має ємність від 3 до 10 літрів. Саме в нього закачується повітря, який далі через магнітні клапани слідує в пружні елементи. Ресивер дозволяє здійснювати налаштування характеристик підвіски без включення компресора за рахунок наявного в ньому запасом стисненого повітря.

 

Система управління. Будь-яка сучасна пневмопідвіска в обов'язковому порядку оснащується власною системою управління, що включає в себе датчики:

- Поточного рівня кузова машини над дорожнім покриттям;

- Прискорення транспортного засобу;

- Тиску в системі;

- Температури компресора.

Інформація від них надходить в електронний блок управління, який її обробляє в режимі реального часу і формує сигнали, що передаються на виконавчі пристрої. Практично завжди блок управління пневматичною підвіскою знаходиться в тісній взаємодії з системою курсової стійкості і електронним блоком управління (ЕБУ) двигуна. Що стосується виконавчих пристроїв, то такими є клапани створення, підтримки і скидання тиску, а також реле включення компресора.

 

Як працює пневмопідвіска?

Кнопки управління пневмопідвіскою

 

Функціонування пневматичної підвіски сучасного автомобіля заснована на тому, що в залежності від дорожньої ситуації і положення кузова авто відносно дороги в пневматичних подушках змінюється тиск. При його збільшенні пружні елементи стають жорсткішими, а кліренс машини зростає. Якщо тиск падає, то відбувається зворотній процес.

 

Зазвичай передбачено три режими роботи пневмомподвесок:

 

- нормальний;

- підвищений;

- знижений.

У нормальному режимі пневматичні підвіски функціонують тоді, коли транспортні засоби йдуть по рівних дорогах з твердим покриттям на швидкостях, що не перевищують 100 км / рік. Якщо пересування відбувається на низьких швидкостях, то кліренс підвищується, причому це робиться водієм вручну, за допомогою встановленого в кабіні перемикача. Найчастіше цей режим використовується при русі по бездоріжжю. При їзді по дорогах з рівним твердим покриттям зі швидкостями, що перевищують 100 км / рік, використовується знижений режим. Перемикання в нього також здійснюється водієм вручну.

 

Автоматичне коректування здійснюється тоді, коли автомобіль проходити повороти. Виробляється вона шляхом закачування в сусідні подушки більшої кількості повітря для того, щоб знизити бічний нахил. Після того, як поворот пройдений, «зайве» повітря спускається через клапани.

Різновиди систем пневмопідвіски

Різновиди пневмопідвісок

У сучасних автомобілях використовується три види пневматичних підвісок:

- Одноконтурна;

- Двоконтурна;

- Чотирьохконтурна.

 

Одноконтурна пневматічна підвіска є, по суті допоміжною і встановлюється в пікапи і невеликі вантажівки спільно з основною. Вона монтується тільки на одну вісь, причому найчастіше на задню для того, щоб забезпечити можливість регулювання її жорсткості в залежності від ступеня завантаженості авто.

Двоконтурні пневматичні підвіски можуть встановлюватися як на дві осі автомобіля одночасно, так і на одну вісь. В іншому випадку водій отримує можливість регулювати положення коліс самостійно.

Що стосується чотирьохконтурних пневмопідвісок, то вони є найбільш складними і включають в себе всі ті елементи, які описані вище.

Плюси і мінуси пневмопідвіски

Головним плюсом пневмопідвіски є дуже високий ступінь адаптивності. Вона дозволяє швидко, просто і точно налаштовувати такі параметри, як кліренс і жорсткість.

Автомобілі, на яких встановлені пневматичні підвіски, мають кращу керованість. Особливо добре це проявляється при проходженні поворотів. Крім того, пневмопідвіска забезпечуює водієві та пасажирам більший комфорт при поїздках, оскільки вони краще, ніж традиційні підвіски, зникають горизонтальні коливання кузова автомобіля, особливо при русі по дорогах з покриттям низької якості і бездоріжжю.

Є у пневматичних підвісок і мінуси. Основними з них є досить велика чутливість до дії низьких температур, що особливо актуально для холодного клімату.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner